راهنمای خرید مخزن آب | خرید بهترین مخزن آب

راهنمای خرید مخزن آب

راهنمای خرید مخزن آب

خرید مخزن با رعایت چند نکته بسیار امری ساده و راحت می باشد ولی عدم رعایت این نکات می تواند موجب پرداخت هزینه بیشتر و انتخاب نامناسب شود. برای خرید بهترین مخزن آب با هر شرایط خاصی ، کافی است نکات راهنمای خرید مخزن آب را که در ادامه به آنها اشاره می کنیم را رعایت نمایید تا مناسب ترین و بهترین مخزن آب را تهیه نمایید و همینطور از اشتباهات رایج جلوگیری نمایید.

اولین گام : انتخاب جنس مخزن آب ( منبع آب پلاستیکی یا فلزی ؟؟؟ )

تانکر آب پلاستیکی و تانکر آب فلزی پر طرفدار ترین مخازن ذخیره سازی آب در یک دهه گذشته در ایران هستند. برای اینکه مطلع شوید منبع آب پلاستیکی یا فلزی کدام یک مناسب تر می باشد کافیست مقالات ما را در این زمینه مطالعه نمایید. اما به دلیل مزایای مخازن آب پلاستیکی ای که از پلی اتیلن بهداشتی و با کیفیت ساخته شده اند موجب شده کمتر کسی به دنبال خرید مخزن فلزی باشد.

مگر اینکه نیاز به مخزنی با ابعاد خاصی داشته باشد و یا محل نصب مخزن به گونه ای است که در کنار شعله های آتش و یا امکان برخورد اجسام به مخزن وجود داشته باشد.اصلی ترین مشکل مخازن آب فلزی زنگ زدگی و خورندگی آن است و قیمت بالای آنها نسبت به مخازن پلاستیکی می باشد البته جابجایی و حمل نقل مخازن فلزی هم بسیار دشوار تر می باشد.

البته به دلیل تنوع ابعاد و طرح های مخازن پلی اتیلن در سال های اخیر، بسیاری از مشتریانی که فضای نصب مخزن نامناسبی نیز داشتند توانستند مخزن پلی اتیلنی سازگار با ابعاد خود را تهیه و مورد استفاده قرار دهند. در کل برای بسیاری از مصارف خانگی و صنعتی ما مخزن پلی اتیلن را پیشنهاد می کنیم.به ضد جلبک بودن، یووی و آنتی با کتری بودن منبع آب ساختمان توجه فرمایید.

اگر مخزن آب قرار است در فضایی نصب شود که نور به آن تابیده می شود حتماً باید خاصیت ضد جلبکی داشته باشد. در غیر این صورت آب درون آن جلبک خواهد زد و شرایط برای رشد باکتری ها فراهم شده و آن آب برای مصارف بهداشتی غیر قابل استفاده خواهد بود.مخازن پلی اتیلن در سال های اخیر به دلیل مزایای بسیار، مورد توجه تمامی بخش های عمومی و صنعتی واقع شده است و جایگزین سایر مخازن نظیر مخازن فلزی، مخازن بتونی و مخازن فایبرگلاس شده اند.

مخازن پلاستیکی

راهنمای خرید مخزن آب و تانکر پلاستیکی

راهنمای خرید مخزن آب؛ مزایای و معایب مخازن پلی اتیلن

  • قیمت مخازن پلی اتیلن نسبت به سایر مخازن ارزان تر بوده و در بازار در دسترس تر هستند.
  • از نظر طراحی و نما، بسیار زیباتر از سایر مخازن هستند و می توان آنها را حتی در مکان هایی که در معرض دید هستند بدون نگرانی از نظر زیبایی شناختی نصب کرد.
  • برای نگهداری دامنه وسیعی از مواد می توان از این مخازن استفاده کرد و با توجه به جنس و ترکیب ساختاری شان می توانند برای مقاصد و اهداف مختلف مورد استفاده قرار گیرند.
  • در رابطه با طراحی و از نقطه نظر شکل پذیری می توانند در شکل ها ( مخزن آب عمودی ، مخزن آب افقی، مخزن آب مکعبی و زیر پله و …)  و مدل ها مختلف و مناسب برای فضاهای مختلف تولید شوند.
  • دارای وزن نسبتا کمی بوده و به راحتی قابل حمل و جابجایی هستند.
  • در برابر خوردگی بسیار مقاوم هستند و طول عمر قابل توجهی از خود نشان می دهند. انواعی از آنها نیز به دلیل داشتن مواد آنتی یووی در برابر اثر مخرب اشعبه فرابنفش آفتاب بسیار مقاوم هستند.

برای مشاهده انواع مخازن به همراه ابعاد و لیست قیمت مخزن آب اینجا را کلیک نمایید.

دومین گام : بهداشتی بودن و ضد جلبک بودن مخزن آب

بهترین مخزن آب موجود در بازار مخازن ضد جلبک و آنتی باکتریال می باشند. یکی از نکات بسیار مهم در راهنمای خرید مخزن آب باید به آن دقت شود که بدنه مخزن آنتی یو وی باشد. در واقع در برابر اشعه یو وی آفتاب مقاومت داشته تا دچار پوسیدگی و ترک نشود. و از شرکت های معتبر که گواهی های ملی و بین المللی را داشته باشند. مانند گواهی استانداردو گواهی سیب سلامت از سازمان غذا و درارو که قابل استعلام می باشد.

زیرا مخازن پلاستیکی می بایست از مواد فود گرید و بهداشتی تولید شود ولی متاسفانه بعضی از برند های تقلبی با مواد دست دوم و بازیافتی این مخازن را تولید و با قیمت بسیار پایین تولید کرده و سلامتی مصرف کنندگان را بخطر می اندازند.

مخرن سه لایه و تک لایه بی رنگ

عمدتاً مخازن به دو صورت تک لایه و سه لایه تولید می شوند. ضخامت این دو با یکدیگر یکسان است و تفاوت بین مخازن تک لایه و سه لایه ، وجود لایه میانی تیره رنگ در مخازن سه لایه جهت جلوگیری از نفوذ نور به داخل مخزن است. تابش نور شرایط را برای رشد جلبک ها فراهم می کند و مزه آب را تغییر می دهد به همین دلیل برای آب شرب می بایست از مخازن سه لایه استفاده کرد.

پیشنهاد ما برای ذخیره آب شرب ساختمان استفاده از مخازن سه لایه ضد جلبک می باشد و به عنوان پرفروش ترین و بهترین مخزن آب خانگی از آنها یاد می شود. در مخازن تک لایه امکان تشخیص سطح مایع درون مخزن از بیرون آن وجود دارد. برای مواد شیمیایی خورنده سازگار با پلی اتیلن با چگالی نزدیک به چگالی آب (چگالی ۱) از مخازن متداول تک لایه و سه لایه می توان استفاده کرد. همچنین برای مواد شیمیایی با چگالی بیشتر از آب، مخازن سوپریور پلاستونیک را پیشنهاد می کنیم.

سومین گام : محاسبه حجم منبع ذخیره آب (محاسبه حجم مخزن آب )

برای محاسبه حجم مخزن ذخیره آب ساختمان کافی است با کارشناسان ما در تانکر پلاستیک تماس بگیرید (شماره تماس: ۰۲۱۴۴۵۴۷۱۱۶) و خود را درگیر استاندارد ها و فرمول های محاسباتی نفرمایید. البته  برای تهیه مخزن آب آتشنشانی می بایست حجم مورد نظر را از کارشناسان آتشنشانی مطلع شوید زیرا برای هر منطقه و هر شهربسته به عوامل تاثیر گذار سازمان آتشنشانی حجم متفاوتی تعیین نموده است و می بایست استاندارد هر منطقه را از کارشناس آتش نشانی جویا شوید.

برای محاسبه حجم منبع ذخیره آب در کاربردهای صنعتی و کارگاهی بسته به عوامل مختلف می بایست کارشناس مربوطه حجم مخزن را محاسبه نماید و در صورت نیاز می توانید با کارشناسان فنی ما در تانکر پلاستیک تماس بگیرید و مشورت نمایید.

بطور کلی محاسبه حجم مخزن ذخیره آب ساختمان در شهر تهران مطابق اعلام شرکت آب و فاضلاب، یک خانواده ۵ نفره نیاز به داشتن حجم ذخیره ای برابر ۲۵۰ لیتر می باشد در واقع هر نفر ۵۰ لیتر در نظر گرفته شده است ( البته این محاسبه حجم منبع ذخیره آب برای مصرف آب آشامیدنی و … می باشد نه استحمام ) مطابق آیین نامه نظام مهندسی این مقدار ۵۰۰ لیتری می باشد.( هر نفر ۱۰۰ لیتر ). مطابق آیین نامه های سازمان آب و فاضلاب و نظام مهندسی این میزان می تواند در شهرهای مختلف متفاوت باشد. ساعات قطعی آب ، میزان فشار شبکه شهری و … از آیتمهای تعیین کننده حجم ذخیره سازی می باشند. در صورتی که نیاز باشد کل مصرف یک روز را برای هر نفر ذخیره داشته باشید می توانید به ازای هر نفر ۱۵۰ لیتر در نظر بگیرید. یعنی یک خانواده ۵ نفره ۷۵۰ لیتر.

دقت داشته باشید محاسبه حجم مخزن ذخیره آب ساختمان را حتما بصورت صحیح انجام دهید زیرا اگر مخزن کوچکتر از حجم مورد نیاز تهیه شود زود تخلیه شده و باعث خراب شدن پمپ آب و متحمل هزینه های تعمیر پمپ و تعویض مخزن ذخیره خود می شوید و اگر مخزن شما بیش از اندازه بزرگ باشد آب در مخزن مانده و کیفیت خود را از دست می دهد زیرا آب در محیط باز کلر خود را از دست می دهد و شرایط برای رشد میکرو اورگانیسم ها محیا می شود و این معضل می تواند در مرور زمان سلامت مصرف کنندگان را بخطر بیاندازد.

در نتیجه می بایست برای جلوگیری از پرداخت هزینه های گزاف تعمیر و تعویض سیستم آبرسانی و همینطور مصرف آب سالم و حفظ سلامتی مصرف کنندگان، در هنگام محاسبه حجم منبع ذخیره آب با دقت عمل کرده و با کارشناسان فنی ما در تانکر پلاستیک حتما مشورت نمایید. (شماره تماس ۰۲۱۴۴۵۴۷۱۱۶).

چهارمین گام: انتخاب محل نصب مخزن آب

انتخاب محل نصب مخزن بسیار با اهمیت است و عدم توجه به آن باعث بروز مشکلات می شود. علاوه بر این باید شما محل هایی که مخزن از آن ها قرار است عبور داده شود مثل درب ها، راهروها و … نیز در نظر بگیرید. تا مخزنی با شکل هندسی و ابعاد مناسب را تهیه نمایید. از اینرو تانکر های پلاستیکی را در شکل ها و ابعاد مختلف طراحی نموده اند تا در صورت محدودیت فضا امکان نصب مخزن وجود داشته باشد. تنوع در ابعاد و اشکال  (مخزن آب عمودی ، مخزن آب افقی، مخزن آب مکعبی و زیر پله و…)مختلف یکی از مزایای مخازن پلاستیکی می باشد.

پنجمین گام: نصب مخزن می باشد

تعیین قطر اتصالات و لوازم جانبی: مخازن تولید شده در کارخانه به صورت پیش فرض فاقد اتصالات ورودی و خروجی هستند و مطابق درخواست مشتریان عزیز امکان نصب این اتصالات بر روی مخازن قبل از ارسال در انبار کارخانه وجود دارد. قطر رایج اتصالات ورودی و خروجی برای کاربری خانگی مخازن ۱/۲ اینچ ، ۳/۴ اینچ و یا ۱ اینچ می باشد. در صورت نیاز امکان نصب قطع کن مکانیکی (شناور) ، سرریز، ونت ، شیر تخلیه و فیلتر آب نیز مطابق سفارش مشتریان عزیز در انبار کارخانه وجود دارد.

نصب مخزن آب - محاسبه حجم مخزن ذخیره آب ساختمان

نصب مخزن آب و راهنمای خرید مخزن آب

توجه :در صورتی که می خواهید اقدام به ذخیره سازی موادی نمایید که خاصیت خورندگی دارند از اتصالات و لوازم جانبی مقاوم در برابر خوردگی استفاده نمایید. بهتر است این اتصالات با راهنمایی کارشناسان فروش انتخاب شوند.
توجه: سایز فیتینگ ورودی و قطع کن مکانیکی (شناور) که با عنوان فلوتر نیز شناخته می شود باید یکسان باشد.

مکان نصب منبع آب ساختمان معمولاً در داخل ساختمان و در جاهایی که کمتر در معرض دید هستند انتخاب می شوند. مکان هایی همچون پارکینگ ، زیر زمین ، موتورخانه ، پشت بام و… . بنابراین باید ابعاد محل نصب مخزن و فضایی که در دسترس هست در هنگام انتخاب مخزن مد نظر قرار گیرد .برای اینکار می توانید از فروشنده بخواهید شما را راهنمایی کند و یا با ارسال لیست ابعاد به شما اندازه مناسب را تعیین نمایید.

مکان استاندارد نصب در اتاق تاسیسات است. ولی اگر در ساختمان شما چنین فضایی پیش بینی نشده این فضا ها را بررسی فرمایید: نزدیک پمپ آب و در حیاط خلوت ، نزدیک پمپ در پیلوت ، پشت بام. همچنین باید ابعاد مسیر دسترسی به این مکان ها نیز مورد توجه قرار گیرد زیرا موارد زیادی به ما توسط مشتریان گزارش شده است که محصول خریداری شده ی آنها قابل انتقال به محل نصب پیشنهادی آنان نبوده و به ناچار یا مخزن خود را عوض کرده و یا مکان نصب را تغییر داده اند.

مطلب دیگر در این رابطه این است که سطح محل نصب مخزن باید کاملاً صاف بوده و بدون هرگونه پستی و بلندی باشد زیرا در صورت پر شدن کامل مخزن، به دلیل فشار وارده توسط آب درون آن موجب سوراخی و یا پارگی می شود.

توجه : ارسال مخازن آب با رعایت نکات ایمنی انجام شود

در هنگام بارگیری، ارسال و تخلیه مخازن آب باید نکات ایمنی رعایت شود. بارها دیده شده افراد مبتدی به دلیل عدم اطلاع از نکات و قلق های بارگیری و ارسال موجب آسیب رسانی به مخزن می شوند.

منبع آب ساختمان باید دارای استاندارد و پروانه بهداشتی باشد

متاسفانه به دلیل تقاضای بالا خرید مخازن آب ما شاهد تولید مخازن آب غیر بهداشتی در کارگاه های زیر زمینی و یا توسط تولید کنندگان سودجو هستیم. کسانی که کیفیت محصول و بهداشتی بودن آن کوچکترین ارزشی برای آنها ندارد. متاسفانه به دلیل عدم نظارت بسیاری از این محصولات به نام شرکت های بزرگ نیز تولید می شود. برخی از این شرکت ها با افزودن مواد گوناگون در پی افزایش وزن و ضخامت محصولات کرده تا مردم را فریب دهند.

مخزن آب پلی اتیلن دارای نشان استاندارد و سیب سلامت از وزارت بهداشت
حتماً خرید منبع آب ساختمان تان را از فروشگاه های معتبر انجام دهید و قیمت را فدای سلامتی و کیفیت نکنید. از فروشنده برگه های تاییده استاندارد و بهداشت را بخواهید.

در فروشگاه تانکر پلاستیک، به دلیل اهمیت داشتن این موضوع تنها به فروش با کیفیت ترین تولید کننده مخازن آب پلی اتیلنی می نماییم. شرکت های طبرستان، پلاستونیک، تهران پلیمر و کوشاپلاست که سال هاست در این حوزه ها فعالیت دارند و کیفیت محصولاتشان برای تمامی فنی کاران مسجل شده است. در صورت تمایل به خرید می توانید با شماره ۰۲۱۴۴۵۴۷۱۱۶ تماس بگیرید.

برای مشاهده انواع مخازن به همراه ابعاد و لیست قیمت مخزن آب اینجا را کلیک نمایید.

اشتباهات متداول در خرید مخزن آب

انتخاب و خرید مخزن آب برای برخی از افراد به عنوان یک کار بسیار پر دردسر و چالش برانگیز شناخته می شود. به نظر ما یکی از عواملی که می تواند فرایند انتخاب و خرید مخزن آب، اعم از مخزن پلی اتیلنی، مخزن فلزی، مخزن فایبرگلاس ، منبع تحت فشار و … را کمی دشوار نماید، عدم توجه به یک سری نکات ساده ( راهنمای خرید مخزن آب ) ایست که در صورت توجه به آنها بسیاری از مشکلات بعد از خرید مخازن آب مرتفع خواهند شد. به همین دلیل در این مقاله تعدادی از متداولترین اشتباهاتی که ممکن است در فرایند سفارش و خرید مخازن آب مرتکب شوید را برخواهیم شمرد.

۱- تعیین نکردن محل نصب مخزن و آماده سازی آن

بارها مشاهده شده برخی از مشتریان بعد از سفارش و خرید مخزن، تازه به فکر انتخاب محل نصب آن افتاده اند. این کار در صورتی که فضای کافی برای نصب مخزن داشته باشید مشکلی نخواهد داشت ولی در بسیاری از موارد فضاهای محدودی در دسترس است و تنها امکان نصب در این مکان ها وجود دارد. بنابراین پیشنهاد می کنیم حتمی بعد از تعیین حجم مخزن مورد نیاز نسبت به انتخاب مکان نصب سازگار با ابعاد مخزن انتخاب شده اقدام فرمایید. هچنین مطمئن شوید که راه رو یا درب مسیری که منتهی به محل نصب مخزن می شود امکان عبور آن را می دهد. در ادامه بیشتر به این مهم می پردازیم.

* از قراردادن آجر و … برای بالا آوردن مخزن اجتناب کنید. این کار موجب فشار نقطه ای و شکستن مخزن می شود. در بسیاری موارد نیاز است برای نصب راحت تر اتصالات ارتفاع مخزن از سطح زمین کمی بیشتر باشد. برای این منظور یا پایه فلزی درست کنید که سطح و کف محل قرارگیری مخزن روی آن به کمک ورق فلزی کاملا صاف و یکدست و تراز باشد و یا همین سطح را به صورت سکوی بتنی که سطح آن موزاییک شده است قبل از روز لوله کشی و نصب مخزن انجام دهید و یا سطح کف مثنی می تواند توسط سیمان لیسه کشی شده و کاملا تراز برای نصب مخزن مهیا شده باشد.

*قبل از نصب مخزن روی سطح کاملا صاف و تراز ، کف را کاملا جارو کنید تا سنگریزه زیر مخزن نماند.

در صورتی که می خواهید در رابطه با نصب مخزن آب و پمپ اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد می کنیم مقاله “نصب پمپ آب خانگی” و مقاله ” نصب مخزن آب در پشت بام را مطالعه نمایید. همچنین در مقاله ای با عنوان راهنمای نصب مخازن آب نکات بیشتری در این خصوص عنوان شده است.

۲- عدم توجه به درب ها و ورودی ها تا محل نصب مخزن

یکی دیگر از اشتباهات متداول در هنگام خرید مخزن آب، عدم توجه به درب ها و راهروها موجود تا محل نصب مخزن است. در واقع مشتری محل نصب منبع آب را به درستی انتخاب کرده و آماده سازی های لازم را نیز انجام داده ولی پس از تحویل مخزن، مشتری متوجه این موضوع شده که منبع آب ساختمان از درگاه ها و یا راهروها باریک ساختمانشان عبور نمی کند.

اگر شما نیز در گذشته اقدام به خرید مخازن آب نموده اید و با چنین مشکلاتی مواجه شدید خوشحال خواهیم شد که با در میان گذاشتن آن در قسمت نظرات به دیگر خوانندگان کمک کنیم تا این مشکلات مشابه گریبان گیر آنها نشود. طبیعتا پیشنهادات کارگشا به نام خودتان به ادامه این مقاله اضافه خواهد شد.

۳- زیر سازی نامناسب

کف محل استقرار مخزن پلی اتیلن می بایست کاملا صاف و تراز و یکدست باشد. در بعضی از ساختمانها دیده شده که برای بالا بردن سطح مخزن نسبت به پمپ چندتا آجر زیر آن قرار می دهند . طبیعتا بعد از مدتی بسته به سطح مقطع این آجرها کف نقاطی از کف مخزن که روی هوا مانده اند مستعد تغییر شکل و ترک برداشتن می شوند. هر چه مخزن بزرگتر باشد این تنش زودتر منجر به پارگی کف مخزن خواهد شد.

۴- عدم اطلاع از ورودی، خروجی و اتصالات مورد نیاز منبع آب

یکی از اشتباهات متداول در هنگام سفارش منبع، مخزن و یا تانکر آب عدم توجه و اطلاع از نوع و سایز ورودی و خروجی و همچنین محل نصب اتصالات مورد نیاز است. هر چند برای استفاده این مخازن در ساختمانهای متصل به شبکه آب لوله کشی شهری و روستایی نوع اتصالات مشخص است ، اصولا این اتصالات باید با توجه به نیاز شما انتخاب و نصب شوند. در این میان قطر لوله ورودی و خروجی از مخزن و همچنین ورودی پمپ آبی که باید به مخزن وصل شود تعیین کننده خواهد بود.

مشتری در هنگام سفارش، باید اعلام نماید که از چه طریقی می خواهد اقدام به پر کردن مخزن نماید و از چه طریقی از خروجی آن استفاده نماید. زیرا در کاربردهای مختلف محل نصب ورودی ها، سایز و نوع آنها می تواند متفاوت باشد. به همین دلیل بهتر است در صورتی که اطلاعات کافی در این خصوص ندارید با کارشناسان مخزن آب دات کام مشورت نمایید.

۵- از اصابت ضربات سنگین به مخزن پلی اتیلن و پرت کردن آنها اجتناب کنید

ممکن است به هردلیلی نیاز باشد تا منبع پلی اتیلنی را از دیوار یا بلندی عبور دهیم و یا از رمپ پارکینگ به طبقات پایینتر منتقل کنیم. توجه فرمایید بر خلاف فیلمهای تبلیغاتی هر ضربه سنگین ( مثلا پرت کردن از ارتفاع ۲متری یا ضربات سنگین چکش) به مخزن پلی اتیلن می تواند شکستهای میکروسکپی داخل دیواره مخزن ایجاد کند و در دراز مدت این ترکها زیر فشار و تنش ناشی از آب و پر و خالی شدنهای مکرر ، موجب بروز نشتی و پارگی در مخزن شوند.

برای مشاهده انواع مخازن به همراه ابعاد و لیست قیمت مخزن آب اینجا را کلیک نمایید.

 

 

بهترین مخزن آب – مخزن آب عمودی – منبع آب ساختمان – منبع آب پلاستیکی یا فلزی – قیمت مخزن آب – راهنمای خرید مخزن آب  – محاسبه حجم منبع ذخیره آب – محاسبه حجم مخزن آب – محاسبه حجم مخزن ذخیره آب ساختمان .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *