پرسش های متداول خرید تانکر پلاستیکی و وان پلاستیکی

سوال های متداول مخزن آب و وان

بازدید کننده گرامی در این صفحه پرسش های عمومی و متداولی که تا کنون از ما پرسیده شده به همراه پاسخ مختصر آن قابل مشاهده است. ممکن است شما نیز سوالاتی در ذهن خود داشته باشید. در صورتی که پاسخ خود را در اینجا پیدا نکردید از ما بپرسید. ما به دو طریق به پرسش شما پاسخ خواهیم داد. یک روش تماس تلفنی با ما و روش دیگر از طریق فرم پرسش پاسخ در انتهای همین صفحه می باشد.

الف ) پرسش های متداول خرید وان پلاستیکی

وان های پلاستیکی چه کاربردهایی دارند؟ وبرای چه کار هایی می توان از آنها استفاده نمود ؟

۱-نگهداری ماهیان خوراکی به صورت زنده ۲- تولید و پرورش آبزیان زینتی ۳- شستشو ی میوه و سبزیجات به صورت صنعتی و نیمه صنعتی ۴-تولید و پرورش محصولات شیلاتی مانند ماهی قزل آلا و … ۵- نگهداری مواد جامد گرانولی و پودری ۶- آزمایشگاه های تست بتن۷- پرورش زالو ۸- وان صنایع آبکاری ۹- وان صنایع نساجی ۱۰- وان حمام و استخر بازی کودکان ۱۱- وان صنایع لبنی و تولید پنیر و …

وان های پلی اتیلن یا پلاستیکی چه ویژگی های دارند؟
مقاومت بالا و وزن کم – استفاده از مواد UV Stabilize – دارای نشان استاندارد و تاییدیه وزارت بهداشت – خاصیت ضد خوردگی و سازگاری با انواع مواد شیمیایی- حمل و تحویل سریع و ارزان – گارانتی و خدمات پس از فروش

آیا در وان پلی اتیلن می توان مواد خوراکی و یا موجودات زنده (ماهی، زالو و … ) را نگهداری کرد؟
کلیه وان ها از پلی اتیلن MDPE و گرید ۳۸۴۰ که مورد تایید وزارت بهداشت است تولید می شوند و با توجه به Food Grade بودن قابل استفاده در صنایع غذایی و شیلاتی نیز می باشند. لازم به ذکر است پلی اتیلن گرید ۳۸۴۰ مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا نیز می باشد. و به علت مزایایی که این وان ها دارند در کارگاه های پرورش زالو بسیار پر کاربرد می باشند.

آیا از وان های شیلاتی ( وان مکعبی ) می توان یه عنوان وان حمام یا استخر بازی کودکان استفاده کرد؟

وان های مکعبی که معروف به وان های شیلاتی می باشند و همانطور که در بالا اشاره شد، کاربرد های فراوانی دارند و بسیاری از افراد برای آب بازی کودکان و آب درمانی درخواست این وان ها را دارند. وان های مکعبی برای این منظور حتما می بایست از حفاظ فلزی و استراکچر استفاده کنند تا تحمل ضربات مکانیکی را داشته باشند و مقاومتر شوند.

آیا وان حمام پلاستیکی تحمل فرد سنگین وزن را دارد؟

وان های حمام پلاستیکی

 

ب) پرسش های متداول خرید تانکر پلاستیکی

آیا اسید سولفوریک را می توان در تانکرهای پلاستیکی پلاستونیک ذخیره کرد ؟
جواب: بله .لازم به ذکر است که حداکثر دمایی که می توان اسید سولفوریک را در این تانکر ها ذخیره سازی کرد ۵۵ درجه سانتی گراد می باشد. برای ذخیره سازی انواع اسید ها می بایست از مخزن اسید استفاده شود که برای ذخیره انواع اسید ها طراحی شده است.

چه نوع مواد شیمیایی در این مخازن قابل نگهداری می باشند؟
اکثر مواد شیمیایی را می توان (پایین تر از دمای ۵۵ درجه) در این مخازن نگهداری کرد. برای اطلاعات بیشتر و کسب اطمینان از سازگاری ماده شیمیایی با پلی اتیلن ۳۸۴۰ با ما تماس بگیرید.

تانکر پلاستیکی (مخزن پلی اتیلن) تا چه درجه ای گرما را تحمل می کنند؟

بسته به مواد شیمیایی ذخیره شده در مخازن, می توانند دما را تا ۵۵ درجه سانتی گراد تحمل کنند. برای نگه داری مواد شیمیایی با دمای خاص حتما با تولید کننده مواد شیمیایی مشاوره کنید, زیرا دمای غیر مجاز می تواند باعث کم شدن چگالی مخزن گردد. مخازن فوم دار مخزن آب دات کام می توانند تا دما ۹۰ درجه را نیز تحمل نمایند.

آیا آب شرب ذخیره شده در مخازن و تانکرهای پلاستیکی بعد از مدتی تغییر مزه می دهند؟
جواب: در صورت استفاده از تانکرهای پلی اتیلن سه لایه پلاستونیک به هیچ عنوان آب درون آن تغییر مزه نخواهد داد. زیرا اولاً از مواد فودگرید برای تولید این مخازن استفاده شده استو ثانیاً لایه تیره رنگ تعبیه شده درون مخازن و تانکرهای پلاستونیک مانع نفوذ نور به داخل آن می شود در نتیجه مزه آب تغییر نمی کند. در مورد سایر شرکت های تولید کننده مخازن و تانکرهای پلی اتیلنی ما اطلاع دقیقی نداریم.

آیا مخازن پلی اتیلن یخ می زنند؟ اگر مخزن پلی اتیلن یخ بزند چه خواهد شد؟
مخزن آب تا منفی ده درجه سانتیگراد را به راحتی تحمل می کنند و اگر مخزن نیمه پر باشد بعید است که بر اثر یخ زدگی شکافی در آن ایجاد شود. در این صورت دیواره ها بر اثر فشار یخ فقط باد میکنند. یک مخزن تنها در سرمای مداوم و شدید چند روزه ، شروع به منجمد شدن میکند. قبل از فصل سرما لوله های مخزن باید پوشیده و یا از آب خالی شوند. زیرا حجم آب کم داخل لوله ها زودتر شروع به یخ زدن خواهد کرد و می تواند موجب ترکیدگی لوله ها شود.

اگر مخزن خریده اید با عایق کاری مناسب آن را مجهز کنید (عایق کاری معمولا با پشم شیشه و فوم انجام می شود) و یا آن را در یک اتاقک عایق بندی شده قرار دهید. نصب مخازن در اتاقکهای زیرزمینی هم در تابستان آب را خنک تر نگه می دارذ و هم مانع از یخ زدن مخزن در زمستان می شود.

آیا امکان خرید مخازن و تانکر های پلاستیکی چهار لایه و پنج لایه در سایت تانکر پلاستیک وجود دارد؟

جواب: بله ، در گذشته  به صورت سفارشی امکان تولید مخازن چهار لایه و سه لایه وجود داشت اما امروزه این محصولات در انواع مختلف آماده ارائه به مشتریان می باشند.

دوام مخازن پلی اتیلنی در مقایسه با مخازن فلزی چقدر است؟
در صورت استفاده از مواد اولیه ی نو و Food Grade و عدم استفاده از پلاستیک غیر بهداشتی بازیافتی در تولید مخزن ذخیره آب آشامیدنی و نگهداری اصولی مخزن پلی اتیلن (تراز بودن و یکنواخت بودن سطح زیرین مخزن ) به دلیل خاصیت ضد خوردگی پلی اتیلن ، این مخازن می توانند سالهای بسیار طولانی ( بیش از ۱۰ سال ) قابل استفاده و بهره برداری باشند.

مخازن فلزی گالوانیزه ( غیر استیل ) به دلیل از بین رفتن لایه ضد زنگ پوشاننده ورقه آهنی در نقاط جوشکاری از همان آغاز آبگیری مخزن شروع به زنگ زدن می کنند . این زنگ زدگی علاوه بر تغییر طعم آب ، متناسب با ضخامت ورقه به کار گرفته شده در طول زمان منجر به سوراخ شدن مخزن می گردد.

همچنین به دلیل استفاده از مواد ضد یو وی در تولید مخازن پلی اتیلن امکان شستشو و نظافت این مخازن بسیار راحت تر از مخازن تولید شده از ورق های گالوانیزه است و به راحتی توسط آب با فشار مناسب قابل شستشو می باشند. این درحالی است که به دلیل تغییر سطح و زنگ زدگی و همچنین نا هموار شدن سطح داخلی مخازن گالوانیزه، امکان تجمع باکتری ها و جلبک ها حتی پس از شستشو کامل درون مخزن وجود خواهد داشت.

آیا می توان بر روی یک مخزن بیش از یک ورودی و خروجی نصب نمود ؟
بله این امکان وجود دارد اما باید نکاتی را رعایت فرمایید نخست این که در قسمت خروجی به دلیل فشار مکانیکی ناشی از فشار ستون مایع اکیدا توصیه می شود در هر مکان استاندارد تنها یک خروجی نصب شود و خروجی های بعدی در مکانهای دیگری که روی مخزن با زاویه ۹۰ یا ۱۸۰ درجه پیش بینی شده اند نصب گردند. ولی برای نصب ورودی تنها کافی است مساحت و فضای کافی برای نصب اتصالات و آب بند کردن آنها باشد.

چرا در بیشتر موارد قیمت تانکر پلاستیکی افقی از تانکر پلاستیکی عمودی بیشتر است؟
جواب: قیمت محصولات پلی اتیلنی با توجه به مقدار وزن مواد اولیه آنها محاسبه می شوند .در تولید مخازن افقی در بیشتر موارد نسبت به مخازن عمودی هم حجم خود مواد بیشتری مورد استفاده قرار گرفته در نتیجه قیمت آنها بیشتر است.

ضخامت دیواره ی مخازن چقدر است؟

ضخامت دیواره ی یک مخزن از بالا تا پایین آن یکسان نیست و بسته به حجم آن ها متفاوت است و به طور کلی ضخامت آنها به گونه ای تعیین شده است که بتواند فشار ناشی از مواد ذخیره شده در داخل مخزن با چگالی نزدیک به چگالی آب را تحمل نماید. برای سایر مواد شیمیایی با چگالی بالاتر نیاز به استفاده از مخازن تقویت شده پلی اتیلن است.

چه نوع سطح و زیر ساختی برای نصب مخزن پلی اتیلن نیاز است؟

هنگام انتخاب محل نصب مخزن باید اطمینان حاصل کنید که زمین محل مورد نظر تراز باشد و زهکشی لازم برای جریان های آب سطحی انجام شده باشد. کف مخزن باید به طور کامل احاطه شود. برای مخازن با حجم بیش از ۳۰۰۰ لیتر, سطحی با لایه های بسیار محکم نگه دارنده لازم است مانند سطوح سیمانی و بتونی و … از همه جهت اطمینان حاصل کنید که پایه و یا سطح قرار گیری یا نگه دارنده شما توان تحمل کردن وزن مخزن را حتی در مقابل زلزله و یا طوفان را دارد.

توجه داشته باشید که اگر مخزن بر روی تخته و یا پایه نصب شود برای بالا بردن قدرت تحمل خاک و یا بتون دقت بیشتری نیاز است. همیشه در هنگام نصب مخزن به مسائل اقلیمی و قدرت تحمل زمین و حتی قوانین ساختمان سازی منطقه دقت کنید.

آیا از سکو برای نگهداری مخزن پلی اتیلن می توان استفاده کرد؟

بله برای مخازن هوایی بلند و یا کوتاه از سکو استفاده می شود اما دقت داشته باشید که کف مخزن باید کاملا پوشیده و احاطه شده باشد و اندازه آن از کف مخزن بزرگتر باشد. با این حال برای نصب دقیق پیشنهاد می کنیم با ما کارشناس تماس حاصل نمایید.

طول عمر یک مخزن پلی اتیلنی چقدر می باشد؟
عمر یک مخزن به عوامل گوناگونی بستگی دارد. برای مثال کیفیت مواد اولیه مورد استفاده در تولید آن، طراحی محصول، ماده ذخیره شده در مخزن, محل قرارگیری مخزن, ثابت و یا در حرکت بودن مخزن و میزان و شدت تابش نور خورشید. دقت داشته باشید که این ها فقط تعدادی از مسائلی است که بر روی طول عمر مخزن پلی اتیلنی می توانند تاثیر بگذارند. عموما مخازن پلی اتیلن با کیفیتی که برای ذخیره آب استفاده می شوند ، می توانند ۱۰ سال و بیشتر عمر مفید داشته باشند.

آیا نصاب تانکر و یا کارشناس فروش مخازن شما می توانند پیش از خرید از مجموعه ما بازدید نمایند؟
جواب: بله این امکان وجود دارد که قبل از تهیه مخزن آب بازدید حضوری صورت گیرد و مشتری کیفیت محصول را از نزدیک بررسی  نماید برای این منظور با ما تماس بگیرید.

نور خورشید بر کارکرد و طول عمر مخازن پلی اتیلن تاثیری می گذارد؟

اگر در تولید مخازن از محافظ های ضد یو وی استفاده نشده باشد و یا اینکه ناخالصی داشته باشد لایه بیرونی مخزن شروع به سفت شدن می کند. بدنه ی مخازنی که در معرض مستقیم نور خورشید قرار دارند به مرور زمان سفت می شود و در نتیجه اگر تحت فشار زیاد قرار بگیرد, میشکند. به همین دلیل است که مخازن ارزان قیمت علی رغم اعلام گارانتی های طولانی مدت، طول عمر بسیار کوتاه (حتی کمتر از یک سال) دارند ولی مخازن با کیفیت که دارای مواد آنتی یووی می باشند تا ۱۵ – ۲۰ سال بدون مشکل قابل استفاده هستند.

آیا مخازن پلی اتیلن را می توان در خاک دفن کرد و به عنوان مخازن آب دفنی استفاده کرد؟
عموماً مخازن پلی اتیلن به دو شکل ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرند. یا باید روی سطح زمین کار گذاشته شوند و یا قابلیت این را دارند که زیر زمین مدفون شوند که به آنها مخزن پلی اتیلن دفنی می گویند. عموما مخازن روزمینی بدنه نرم تر و نازک تری دارند , با این حال از محل نشیمن مخزن تا ۲۵ درصد از ارتفاع این مخازن میتواند زیر زمین قرار گیرد. از سویی دیگر مخازن زیرزمینی یا دفنی میتوانند کاملا زیر خاک مدفون باشند (دستورالعمل نصب مخازن پلی اتیلن دفنی هنگام خرید در دسترش شما قرار میگیرد).

آیا مخازن پلی اتیلنی شرکت پلاستونیک جهت ذخیره ی مواد غذایی و آب آشامیدنی مناسب می باشند؟
بله شرکت پلاستونیک یکی از شرکت های قدیمی و با سابقه در این حوزه می باشد که در زمینه صادرات بیشتر فعالیت دارد و تمام مخازن و محصولات این شرکت تولید شده از پلی اتیلن ۳۸۴۰ و Food Grade که دارای پروانه بهداشتی ساخت به شماره ۲۱/۱۶۱۲۴ می باشد ، تولید می شوند. علاوه بر این کلیه محصولات این شرکت دارای نشان ملی استاندارد ایران نیز می باشند.

در سطح بازار انواع مختلفی از مخازن وجود دارد. چطوری میشه فهمید مخزن آب از مواد دسته دوم و کهنه ساخته شده است یا نه؟
جواب: اصولا کار ساده ای نیست و نتیجه قطعی و دقیق پس از آزمایش مشخص خواهد شد. ولی مانند بقیه مواد پلاستیکی دست دوم این مخازن بوی نامطبوعی دارند ، استحکام به مراتب کمتری دارند و هنگام سوراخ کاری پلاستیک جدا شده از آنها بیشتر شبیه پودر از بدنه مخزن جدا می شود، تا براده های به هم پیوسته پلاستیکی. بهتر است خرید خود را از برندهای شناخته شده موجود در بازار انتخاب نمایید.

آیا مخازن و تانکرهای آب تولید شده در این شرکت واقعا ضد جلبک می باشند؟
کلیه مخازن سه لایه این شرکت به دلیل ممانعت از عبور نور مرئی از جداره مخزن کاملا ضد جلبک می باشند. این مخازن علاوه بر استحکام بسیار بالا به دلیل داشتن ماده آنتی یو وی در برابر نور خورشید نیز مقاوم می باشند. مخازن تک لایه یا بی رنگ نیز در صورتی که در مکان های تاریک مثل زیرزمین نگهداری شوند مشکلی برای نگهداری و ذخیره سازی آب شرب ندارند.

تفاوت قیمت نسبتاً زیاد انواع مخازن موجود در بازار به چه دلیل می باشد؟ دلیل قیمت پایین بعضی از مخازن آب ارزان چیست ؟
قیمت ماده اولیه (پلی اتیلن Food Grade و یا استفاده از پلاستیک غیر بهداشتی بازیافتی ) ، سطح تکنولوژی به کار گرفته شده در تولید محصولات و خدمات ارائه شده هنگام فروش (حمل رایگان ، بیمه بار ، خدمات تحویل در محل و …) به همراه میزان تعهدات شرکت برای خدمات پس از فروش (گارانتی تعویض و …) ، همه و همه از عوامل تعیین کننده قیمت این محصولات می باشند. شرکت پلاستونیک از پلی اتیلن Food Grade دارای پروانه بهداشتی به شماره ۲۱/۱۶۱۲۴ برای تولید محصولات خود استفاده می کند.

طراحی کلیه محصولات این شرکت کاملا مهندسی شده بوده و بسیار با دوام می باشند ( عمر بیش از ۱۰ سال ) . حمل رایگان محصولات بیش از ۱۰۰۰ لیتر در تهران ، بیمه و تضمین سلامت محصول تا هنگام تحویل به مشتریان به همراه سایر خدمات ، از مزایایی خرید مستقیم از شرکت پلاستونیک می باشند. در کنار همه این موارد گارانتی تعویض کلیه محصولات به مدت ۳ سال به همراه خدمات پس از فروش ۱۰ ساله از دیگر خدماتی است که پلاستونیک به مشتریان خود متعهد می باشد.

آیا مخازن اتصالات (ورودی و خروجی) و یا لوازم جانبی هم به همراه دارند؟
به صورت پیش فرض کلیه مخازن فاقد ورودی و خروجی می باشند. به این ترتیب مخزن دقیقا مطابق سفارش شما سوراخکاری خواهد شد. در هنگام ثبت سفارش، مشتریان گرامی می توانند سایز مناسب برای ورودی و خروجی ها را به ما اعلام تا در انبار کارخانه و پیش از ارسال بر روی مخازن تعبیه شوند. همچنین لوازم جانبی اضافی برای نصب لوله ها به درخواست مشتری در اختیارشان قرار میگیرد.

 اتصالات مخزن آب را تا چه حد می توانیم سفت کنیم؟

دقت کنید که اتصالات مخازن را بیش از حد محکم نکنید. در غیر این صورت به مخزن آسیب می رسد و نشتی به وجود می آید.

 وزن مخازن پلی اتیلن چقدر است؟
عموما مخازن پلی اتیلن در مقایسه با سایر مخازن بسیار سبکتر هستند و این مزیت بسیار مهمی برای آنهاست. همیشه مخزن سنگینتر الزاما بهتر نیست . نو و دست اول بودن ماده اولیه ( عدم استفاده از مواد بازیافتی ) مساله مهمتری است هم از لحاظ بهداشت آب و هم استحکام مخزن . مخزن سنگینی که از مواد بازیافتی تولید شده باشد هم غیر بهداشتی است و هم خشک و شکننده .

آیا میتوانیم از مخازن به عنوان مخزن تحت فشار استفاده کنیم و درواقع به مخزن فشار اعمال کنیم ؟ 

خیر, مخازن پلی اتیلن باید حتما در فشار اتمسفر باشند و یا مجرایی به اتمسفر داشته باشند. به همین دلیل تولید کنندگان درب آن را به صورت کامل هوابند نمی کنند و یا یک ونت یا هواکش تعبیع می کنند. همچنین میتوان آنها را در ارتفاعات برای تولید فشار آب قرار داد اما نمیتوانند فشار را توسط یک عامل خارجی تحمل کنند. به همین دلیلی مخازن تحت فشار به صورت فلزی تولید می شوند.

آیا رشد جلبک درون مخزن میتواند مسئله ی خطرناک و مضر باشد؟
توجه فرمایید جلبک ( رنگ سبز ) با رسوب مواد معلق ( تیره و آجری رنگ ) متفاوت است ، جلبک پس از خزان نمودن و تجزیه توسط باکتری های بی هوازی می تواند باعث بد بو و بذ طعم شدن آب شود. همچنین رشد جلبک با نفوذ هر چه بیشتر نور به داخل مخزن تسریع می شود, بنابراین با قرار دادن مخزن در جای کم نورتر و تاریکتر و یا استفاده از مخزن های سه لایه میتوان از رشد جلبک درون مخزن جلوگیری کرد.

آیا مخازن ترک خورده یا شکسته شده با جوشکاری پلاستیکی قابل تعمیر هستند؟
به طور کلی بله،می توان مخازن پلی اتیلن را از طریق جوشکاری پلی اتیلن ترمیم کرد. ولی برای اینکار باید شرایطی مهیا باشد و هر نوع ترک وشکستگی را نمی توان تعمیر کرد و به پارامترهای مختلفی بستگی دارد.

 آیا می توان مواد شیمیایی و یا کود را در مخازن ذخیره آب نگه داری کرد؟

عمدتاً برای ذخیره سازی مواد شیمیایی یا کود باید مخزن ذخیره و نگهداری مواد شیمیایی خریداری شود. این مخازن به صورت تقویت شده تولید شده و مختص ذخیره سازی مواد شیمیایی خورنده با چگالی بالا هستند. بیشتر مواد در مخازن آب نیز قابل ذخیره سازی هستند ولی

تانکر فلزی مناسب تر است یا پلاستیکی؟
پاسخ این سوال کاملاً به کاربرد مد نظر شما، محل نصب و مایعاتی که درون آن ذخیره می کنید بستگی دارد. ما در مقاله فوق تمامی شرایط و پارامترها را بررسی کرده و مزایا و معایب هر دونوع تانکر را بیان کردیم.

قیمت تانکر فلزی بیشتر است یا پلاستیکی؟
تانکر پلاستیکی به نسبت سایر تانکرهای فلزی نظیر تانکر فلزی تولید شده از استیل ضد زنگ و یا تانکر فلزی گالوانیزه قیمت به مراتب پایین تری دارد.

طول عمر کدام تانکر بیشتر است؟
در صورتی که تانکر پلاستیکی از مواد اولیه درجه یک تولید شده باشد، به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و پوسیدگی طول عمر بیشتری نسبت به تانکرهای فلزی گالوانیزه دارد.

 

سوال خود را از ما بپرسید

    نام شما (الزامی)

    ایمیل شما (الزامی)

    شماره تماس

    پیام شما

    مخزن آب دفنی – مخزن آب برزنتی – راهنمای خرید مخزن آب – قیمت مخزن آب مکعبی – مخزن فلزی آب – منبع آب فروش مخزن آب در تهران – مخزن آب عمودی – مخزن آب برزنتی – قیمت مخزن پمپ آب پلاستیکی – منبع آب مصرفی – قیمت وان پلاستیکی بزرگسال – قیمت وان شیلاتی – خرید وان پلاستیکی تاشو بزرگسال – ساخت وان پلی اتیلن – فروش وان پرورش ماهی دست دوم – خرید وان پلاستیکی ارزان – تولید کننده وان پلی اتیلن – وان پلاستیکی برای پرورش ماهی – وان تراف – قیمت وان حمامی پلاستیکی تاشو – وان استخری – انواع وان های پلاستیکی  – وان پلاستیکی بزرگسال ارزان – لگن پلاستیکی خیلی بزرگ – خرید وان تاشو – تشت وان پلاستیکی – وان ارزان قیمت – لگن پلاستیکی مستطیلی – عکس وان پلاستیکی – لیست قیمت وان پلی اتیلن

    Share this post

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *