مخزن هوایی پلاستیکی | مخزن پلی اتیلنی جایگزین مخزن آب هوایی فلزی

مخزن هوایی پلاستیکی

در این مقاله سعی شده با معرفی مخزن هوایی پلاستیکی، کاربرد و مزیت های آن نسبت به مخزن هوایی فلزی و همچنین به سوالاتی که در مورد انواع مخزن هوایی ذهن شما را درگیر کرده است پاسخ دهیم

سوالاتی از قبیل ؛ منبع آب هوایی چگونه آب مصرفی مورد نیاز را تامین می کند ؟ انواع مخازن آب هوایی ؟ آیا امکان جایگزینی تانکر آب هوایی فلزی فرسوده با تانکر آب هوایی پلی اتیلن وجود دارد ؟ دلایل جایگزینی تانکرهای آب فلزی با تانکرهای پلی اتیلن و پلاستیکی چیست ؟ مخزن آب هوایی و نحوه عملکرد – انواع مخازن آب هوایی – نحوه جایگزینی تانکر آب هوایی فلزی با منبع آب پلی اتیلن – کدام مخزن هوایی انتخاب بهتری است؟ و … را پاسخگو می باشیم.

مخزن هوایی ؛ معرفی انواع منبع هوایی و تانکر آب هوایی

استفاده از مخازن هوایی در تمام کشورها رایج می باشد و ذخیره و تامین فشار آب به کمک این روش بسیار موثر و کاربردی می باشد. اگر با کمی دقت در بسیاری از مناطق شهری و یا شهرک های صنعتی نگاهی بیندازید حتماً مخازن هوایی را خواهید دید که در ارتفاع و بر روی پایه هایی قرار گرفته اند. این برج های ذخیره آب، با عنوان مخزن آب هوایی، منبع آب هوایی و یا تانکر آب هوایی شناخته می شوند.

توجه به نکاتی که در نصب مخزن های آب می باشد بسیار ضروری می باشد. از آن جایی که نصب مخزن آب هوایی یک کار تخصصی بوده و هزینه های و وقت زیادی را می طلبد، توصیه می شود که بهترین و با کیفیت ترین مخزن آب را جهت استفاده و نصب خریداری نمایید.

در حال حاضر نیز این مخازن آب که عمدتاً از جنس فلز هستند و شکل و شمایل شبیه به هم دارند تقریبا همه جا به چشم می خورند مخصوصا اگر در جایی زندگی میکنید که دارای محلات متراکم و تراکم جمعیت زیادی است. در گذشته که مشکل کم آبی و افزایش جمعیت بسیار نا محسوس بود، این برج های ذخیره آب نقش بسزایی در تامین آب شهرها و شهرک های صنعتی داشتند و البته در تمام نقاط دنیا همچنان کاربردی و با اهمیت می باشند.

در چند دهه اخیر به دلیل توسعه شهری و افت فشار آب، به تنهایی مخازن آب هوایی جوابگو نبوده و در کنار آن بسیاری از ساختمان ها و واحدهای صنعتی نیاز به نصب مخزن آب جداگانه ای دارند. در ادامه به چگونگی عملکرد این برج های ذخیره آب پرداخته می شود و همچنین راهکارهایی برای جایگزینی مخازن آب هوایی فلزی آسیب دیده که نیاز به تعمیر یا تعویض دارند ارائه خواهیم داد.

در برخی از مناطق مخزن های آب را در ارتفاعات بسیار بلندی نصب می کنند که برای این روش بایستی فنداسیون مناسبی و ایمنی را طراحی شود. لوله های تخلیه این مخازن معمولا از سمت زیرین وصل می شوند و فشار آب خروجی در این روش رابطه ی مستقیم با ارتفاع مخزن هوایی دارد و هرچه ارتفاع بیشتر باشد فشار آب خروجی بیشتر می شود.

نحوه عملکرد مخازن آب هوایی چگونه می باشد ؟

عملکرد مخازن آب هوایی بسیار ساده است. گرچه این برج ها در اندازه ها و شکل های گوناگونی وجود دارند ولی همه ی آنها عملکردی مشترک دارند. برج ذخیره آب در واقع یک منبع آب مرتفع و بزرگ می باشد. برخی از آنها بیش از ۵۰ متر از زمین فاصله دارند.

دلیل این ارتفاع تامین کردن فشار آب می باشد. فشار آب شهری حدودا بین ۲۰ تا ۳۰ psl  بین ۱/۳ تا ۲ بار می باشد. فشار آب منبع آب هوایی باید به قدری زیاد باشد تا بتواند آب تمام خانه ها و مناطق اطراف را تامین کند. بنابر این، این مخازن آب معمولا بلند ساخته می شوند تا فشار آب لازم را برای تمامی ساختمان ها تامین کنند.

در هنگام قطعی آب یا افت فشار آب، برج ذخیره آب باید بتواند فشار آب را برای حداقل یک روز کامل تامین کند. یکی از مزایای مهم برج ذخیره آب این است که به جای تامین کردن فشار آب در زمان اوج مصرف ،فشار را به طور میانگین تامین میکند و همین امر موجب صرفه جویی در مصرف آب می شود.

مناطقی که دارای تپه های مرتفع یا در دامنه ی  کوه هستند، بجای این برج ها می توان از یک مخزن آب ساده استفاده کرد که بر روی تپه ی بلندی یا سطح مرتفع قرار گیرد و دیگر نیازی به ساخت پایه نمی باشد .به طور کلی مخزن آب می توانند بسیار بزرگ بوده و حجم آب مورد نیاز حتی یک شهر را فراهم نمایند و یا می توانند کوچکتر بوده و آب مورد نیاز چند واحد مسکونی و یا یک کارگاه یا کارخانه را تامین نمایند.

 

برای مشاوره و خرید انواع مخزن پلاستیکی و پلی اتیلنی با ما تماس بگیرید.   ۰۲۱۴۴۵۴۷۱۱۶   ارسال فوری در تهران و ارسال به سراسر کشور

 

انواع مخزن آب هوایی

این مخازن به طور کلی به چهار دسته مخزن هوایی فلزی ، مخزن هوایی پلاستیکی ، مخزن هوایی چوبی و مخزن هوایی بتنی تقسیم می شوند. نوع مخازن پلاستیکی اخیرا  استفاده قرار گرفته اند و به نظر میرسد بتوانند جایگاه بیشتری را به خود اختصاص دهند. قیمت مخزن آب هوایی با توجه به ماده اولیه مورد استفاده و همچنین طراحی آن تعیین می شود.

ساختمان های بلند با معضل افت فشار آب مواجه هستند زیرا ارتفاع این ساختمان ها بیشتر از حدی است که برج های ذخیره آب بتوانند فشار آب آن را تامین کنند، بنابراین همه ی ساختمان های بلند یک مخزن آب و یا برج ذخیره آب اختصاصی دارند.

جایگزینی مخزن آب هوایی فلزی فرسوده با مخزن آب هوایی پلی اتیلنی

دلایل جایگزینی تانکرهای آب فلزی با تانکرهای پلی اتیلن و پلاستیکی چیست؟

در گذشته عمدتاً تانکرهای آب هوایی به صورت فلزی می ساختند که بعد از مدتی دچار زنگ زدگی و فرسوده می شدند. به همین دلیل تعمیر مکرر این مخازن موجب کلافه شدن صاحبان این مخازن می شود. مضاف بر این کیفیت آب نگهداری شده در این مخازن فلزی بعد از مدتی کاهش پیدا می کند و حتی در صورت بزرگ نبودن مخزن هوایی امکان تغییر در بو و مزه آب نیز وجود دارد.

آیا امکان جایگزینی مخزن آب هوایی فلزی فرسوده با مخزن آب هوایی پلاستیکی وجود دارد؟

برای حل این مشکل، اخیراً بسیاری از افراد به فکر جایگزینی تانکر آب هوایی فلزی با تانکر آب هوایی پلی اتیلن افتاده اند. در واقع به جای تانکر فلزی یک تانکر پلی اتیلن بر روی پایه ها قرار داده می شود. با این کار دیگر نگرانی بابت زنگ زدگی، بهداشتی نبودن و تغییر طعم و مزه آب وجود نخواهد داشت.

یکی از بهترین مدل های مخزن برای ذخیره آب ، مخزن آب پلی اتیلن می باشد که با داشتن مقاومت بسیار بالا و هم چنین نصب راحت می تواند گزینه بسیار ایده آلی برای خرید شما باشد. دلیل دوام بالای این محصول در برابر نور خورشید استفاده از مواد آنتی یو وی در لایه ی بیرونی مخزن می باشد. یکی از مزایای بسیار مهم تانکر پلی اتیلن ، بهداشتی بودن این محصول می باشد که از مواد فود گرید تولید شده اند و ضد جلبک و آنتی باکتریال می باشند.

با ساخت پایه برج ذخیره آب متناسب با نوع مخزن آب پلاستیکی می توان انواع مخزن پلی اتیلن بر روی پایه نصب نمود. بیشترین مخازنی که برای مخزن هوایی به کار گرفته شده است مخزن آب ۵۰۰۰ لیتری عمودی کوتاه، مخزن آب ۱۰۰۰۰ لیتری و مخزن ۲۰۰۰۰ لیتری بوده است.

نکاتی که قبل از خرید و نصب مخزن آب باید به آنها توجه کنید :

  • از یخ زدگی پمپ در فصول سرد جلو گیری نمایید.
  • به قطر لوله های که مورد استفاده قرار می گیرد دقت حاصل فرمایید.
  • از ظرفیت و حجم قابل تحمل مخزن خود با خبر باشید.
  • بازدیدهای ادواری خود را جدی گرفته و به هیچ وجه فراموش نکنید.
  • تعیین حجم مناسب مخزن مورد نیاز که می توانید با کارشناسان ما در تانکر پلاستیک مشورت نمایید.
  • قبل از نصب بایستی محل و مکان نصب مخزن را مشخص کنید متناسب با ابعاد و اندازه مخزن تان باشد.
  • در صورت نیاز با توجه به ابعاد مخزن تان می توانید پایه مخزن مناسبی را تدارک ببینید.
  • برای افزایش طول عمر سیستم و ایمنی، پمپ و مخزن را در یک مکان بسته و سرپوشیده قرار دهید.
  • مخزن را در مکانی که به دور از جریان الکتریسیته باشد نصب کنید تا مانع از وقوع اتفاقات ناگوار باشید.

در نصب مخزن آب سعی کنید طبق اصول و استاندارد ها عمل نمایید تا بتوانید از گارانتی و ضمانت نامه ی مخزن آب خریداری شده بهره مند شوید.

 

برای مشاوره و خرید انواع مخزن پلاستیکی و مخزن پلی اتیلنی با ما تماس بگیرید.  ۰۲۱۴۴۵۴۷۱۱۶  ارسال فوری در تهران و ارسال به سراسر کشور

 

برچسب ها : مخزن هوایی فلزی – استاندارد مخازن هوایی – حجم مخزن آب هوایی – تانکر هوایی – قیمت مخزن آب ایستاده فلزی – تانکر پلاستیکی – مخزن پلی اتیلن  – منبع انبساط پلی اتیلن – مخزن پلی اتیلن افقی – قیمت مخزن پلی اتیلن ۱۰۰۰لیتری – نصب مخزن پلی اتیلن – نقشه مخزن هوایی – نقشه اجرایی مخزن آب هوایی – پایه تانکر آب – پایه مخزن پلی اتیلن – قیمت تانکر آب ۵۰۰۰ لیتری – قیمت تانکر آب ۲۰۰۰ لیتری – منبع آب ایستاده – لیست قیمت مخزن فلزی – قیمت تانکر آب فلزی – تانکر آب هشتگرد – قیمت مخازن پلی اتیلن تهران – قیمت مخازن آب هوایی – قیمت مخزن آب مکعبی – فروش منبع آب هوایی – قیمت مخزن آب پلی اتیلن – مخزن پلی اتیلن عمودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *